Nuffnang

Friday, July 27, 2012

Entry Malas

Hari ini macam tak tahu nak update apa kat blog. Malas pun ada. Tapi nak jugak update blog. Acener tu?

Teringin nak makan karipap sardin hari ni. Kejap lagi nak menggentel karipap. Apam pon aku terasa nak buat, tapi tunggu En Hubby balik la. Mak aku cakap tak berbaloi setakat nak makan karipap 2-3 biji tu nak buat sendiri, beli je senang, lagipun aku belum boleh berdiri lama lagi. Tapi aku ni dah dasar degil dan kepala batu la kan, kalau aku dah cakap nak makan yang aku buat sendiri sebab yang dibeli tak kena selera, aku akan buat jugak. Kalau masa rajin tu macam-macam la yang aku nak masak, kalau dah masa malas, masak megi pon malas.

Ofis baru dah confirm aku akan start kerja pada 13 Ogos. Jadi maksudnya seminggu je la aku akan bekerja sebelum raya. Raya nanti jawabnya tak ambik cuti la aku, takkan la kerja seminggu terus nak bercuti lama kan? Raya kat Johor je la, tak balik Kelantan la jawabnya. Ni tgh pening macam mana nak pergi ke Da Nang bulan 9 ni, jawabnya burn lagi la tiket tu. Inilah masalahnya bila beli tiket setahun lebih awal, kita tak boleh nak agak apa yang akan berlaku.

Perancangan nak berbuka puasa dengan kawan-kawan pun tak tahu sempat ke tak ni. Seminggu je masa yang ada. Takkan la setiap hari aku nak pegi buffet Ramadhan, mahunya kopak. Dah la bulan ni takde gaji, korek je yang mana ada untuk bayar segala bil. Bila dikira-kira simpanan yang ada, macam ala-ala akan berbaki negatif je.

Pening kenapa tiba-tiba bahasa aku kat blog ni jadi bahasa pasar? Blog aku memang macam ni. Konsep caca marba. Bahasa pun caca marba. Bahasa penulisan sastera pon ada, bahasa pasar pon ada, bahasa dialek Kelantan pon akan ada, Bahasa Inggeris pon ada. Nasib baik aku tak fasih berbahasa Arab, kalau tak bahasa Arab pon akan ada. Blog lama aku pon macam ni jugak, bahasa caca marba. Nama pun nasi kerabu rojak pasembur ya tak? Mmg la bercampur gaul semuanya. Ikut suka suki oren aku je aku nak update apa.

Ok la, mek nak pegi menggentel karipap kejap. Rindu pulak nak menggentel-gentel ni, ya lah, En Hubby pon mek dah lama tak gentel. Biarlah karipap je jadi pengubat rindu gentelan.


No comments:

Post a Comment