Nuffnang

Thursday, September 6, 2012

Membuntal Time

Terbaekkkk! Ari ni ada 2 corporate open house, 2-2 opis lama aku. Aku pilih pegi satu je. Ari Sabtu ni pulak aku ada 4 open house, satu kat rumah sepupu aku di Subang, lepas tu rumah si Diana n kawan baik aku masa kat universiti di Putra Avenue, satu lagi kt rumah ex-office mate kat Kajang. Aku cuma mampu pegi 3 je kot, tu pon sebab dekat-dekat. Lagipun tahun lepas aku dah tak pegi rumah Diana si Epal Ijo ni sbb aku terbongkang tertidur kt rumah, tahun ni wajib la pegi sebab nak ambik Ephyra skalik. Lagipun melampau la kan kalau aku pegi umah kawan aku yang cuma sepelaung je dari rumah si Di ni tapi tak singgah rumah dia. Memang sumpah kena maki dengan minah ni n after that dia haramkan dirinya dari jemput aku.

Ari Ahad pun aku ada 4 rumah. Tapi kali ni masalah sikit sebab semua jauh-jauh jarak dia. Satu rumah si Elly in Wonderland ni di Serenia Ukay, satu rumah superfren si Mek Han di Sri Damansara, satu lagi rumah dua pupu aku di Puchong dan last sekali rumah rakan lama chatter Yahoo, Ayu Syah n Interframe di Bukit Jelutong. Dah la masa open house masing-masing lebih kurang sama je. Mana satu aku nak pergi ni? Semua pulak berpotensi untuk memaki aku kalau aku tak pegi, especially si Elly n Mek Han.

Jawabnya sampai sudah la aku tak puasa sunat 6. Asyik ada jemputan untuk membuntalkan badan je ni. Minggu depan pun macam ala-ala sudah penuh kalendar dgn acara makan-makan. Tu la,sape suruh tak start awal-awal, padan muka aku. Aku rasa berat yang hilang masa aku dlm healing process ari tu dah berganda-ganda dapat balik ni. Dah la treatment Mayfair pun dah lama tak pergi padahal gynae nasihatkan aku untuk turunkan berat badan dan bukan hanya mengangkang sahaja kalau nak ada anak.

Haish! Dijemput makan pun dilema, macam mana kalau kebulur macam orang di Afrika? (Nauzubillah, sesungguhnya aku bersyukur ya Allah).


Nota tapak kaki:

Aku masih lagi takjub sebetulnya bagaimana internet, terutama blog merapatkan silaturrahim orang. Aku bersyukur kerana bertemu rakan-rakan yang hebat melalui laman maya khususnya blog. Terima kasih Mek Han, Di n Elly kerana jemput aku. Semoga ukhwah kita sentiasa berpanjangan.



No comments:

Post a Comment