Nuffnang

Wednesday, September 12, 2012

Di Pagi Hari Ku Panjatkan Doa

Ya Allah
Kau jauhkan prasangka dari hatiku
Sesungguhnya aku lemah ya Allah
Aku merasa teraniaya bila mana ada mereka yang mengadu domba
Aku merasa sakit hati bila mana mereka membuat angkara
Beribu alasan diberi, beribu elakan dicipta

Ya Allah
Aku tahu rezeki itu datang dariMu
Tetapi ya Allah, aku merasa terkilan dan tertipu bila mana rezekiku yang kau berikan
digunakan oleh mereka yang tidak begitu terdesak memerlukan
kerana ya Allah
Aku telah melalui kesukaran untuk mendapatkan rezeki itu
Dan hati ini menjadi terlalu sakit

Ya Allah
Ampunkan aku
Bila mana aku selalu mengeluh, bila mana aku menjadi ingin menghukum
Ampunkan aku
Bila hati ini bersangka buruk
Bila hati ini tidak betah melalui kesukaran
Ya Allah aku memohon
Berikan aku kesabaran
Berikan aku keiklhasan
Aku tahu ini dugaanMu
Namun aku ini manusia biasa ya Allah
Aku cuma mampu bergantung padaMu

Ya Allah
Andai ini adalah penghapus dosaku
Atas mungkin kekhilafanku dalam menggunakan rezekiMu
Atas mungkin kesilapanku mengambil sesuatu yang bukan hakku
Aku redha ya Allah
Dan ku mohon kau ampunkanlah aku

Aduhai hati
Cubalah bersangka yang baik-baik sahaja
Aduhai hati
Cubalah kau tenang-tenang sahaja

No comments:

Post a Comment