Nuffnang

Friday, October 26, 2012

Selamat Menyambut Hari Raya Korban

Semalam aku bertolak ke Kelantan dari Gombak pukul 3 ptg. Mula-mula rancang nak bertolak pagi, nak lalu Grik sebab nak ambik gambar kat Tasik Banding tapi nan ado, aku sibuk siapkan translation sebab kalau tak siapkan terlebih dulu mesti tak sempat meet deadline. En Hubby dah bising sebab lambat bertolak.

Since kami lambat so En Hubby decide lalu ikut jalan lama sampai ke Bentong sebab hiway dah jam. Serious aku tak tahu view sgt gojes, walaupun jlnnya amat sunyi sebab tak byk kereta n jln bengkang bengkok yg dikelilingi hutan tebal tapi kualiti jalan memuaskan. Tapi seriously, kalau mlm sumpah kami tak lalu sini, scary siot!

Me being me, kompom ada pit stop utk ambik gambar. En Hubby dah tepuk dahi bila aku siap mintak dia keluarkan tripod lagik!

Pukul 6 baru sampai Raub.Memandangkan masing-masing kebulur, kami berhenti makan kari kepala ikan. Tgh2 makan, ternampak muka yang familiar masuk kedai. Fizo Omar rupanya. Lepas tu terdengar perbualan dia dgn kawannya memberitahu ada tanah dan jambatan runtuh menuju ke Gua Musang. Aduhhh! Terus En Hubby check Waze. Yezzaaa!Ambik kau! Berderet report kata traffic standstill. Tambah dgn beberapa kemalangan lagi maka kemungkinan stranded ada la tinggi.

Kecoh sekejap kedai makan tu. Masing2 yang nak balik Kelantan berdiskusi tentang jalan alternatif. Ada yang cakap masuk ke jalan Lojing tapi masalahnya masing2 tak tahu exitnya kat mana. Tambahan pulak jalan tu agak bahaya waktu malam. Aku call abah tanya jln alternatif, abah kata dari Raub tu je jln yg ada. Last2 kami decide patah balik dan ikut LPT melalui Terengganu. Jalan tak jam dan perjalanan lancar tapi dalam pukul 4 pagi En Hubby dah tak larat drive. Kami berhenti tidur sekejap di hentian rehat yang belum beroperasi. Nasib baik rupa2 nya ramai juga seperti kami yang melelapkan mata sekejap di situ. Dalam pukul 5.45 pagi kami meneruskan perjalanan kembali.

Jadi hasilnya, pada pukul 8 pagi hari ini, kami masih belum sampai kg. Dan En Hubby buat bodoh je tiap kali aku mintak dia berhenti bila ada view cantik. Melepas aku nak ambik gambar sunrise yg sgt gojes!

Selamat hari raya korban u ols. Kami telah selamat berkorban hampir satu hari atas jalan!

No comments:

Post a Comment