Nuffnang

Monday, January 14, 2013

Stress kah?







This is how I am lately. Banyak betul benda yang harus diselesaikan. Di tambah pula dengan penambahan vitamin M yang melampau-lampau. Terkejar-kejar jadinya. Dah dua tiga malam tertido atas laptop. Kesian skrin laptop menengok aku. Lagi kesian kat keyboard laptop yang terpaksa menampung berat aku.

Blog ni pun dah jadi hutan belantara dah. Banyak benda aku nak kongsi sebenarnya tapi aku tak berani dah nak bukak blog kat opis selepas terkantoi dengan bos. Menusuk je komen dia masa appraisal "I saw you facebooking and reading blogs a lot, are you serious with this job?1" Errrr! Terpanah terus ke jantung. Walaupun aku terkantoi dengan dia baru sekali, tetapi biasalah kan, yang tak bagus la yang akan diingat, yang bagus biasanya akan dilupa. Dah nasib aku memang malang, sepanjang hari tak buka FB atau blog, time aku bukak tu la terkantoi dengan bos.

Anyway, banyak projek yang sedang berjalan sekarang. Serentak pulak tu. Dengan kerja ofis lagi yang sampai sekarang aku tak paham-paham kebenda. For the first time in my career and in my life, somebody appraise me as timid and pessimistic. Aku angguk je la, layankan je la. Malas nak bagi excuse banyak-banyak. Sebetulnya aku tak suka bercakap tanpa aku memahami apa yang aku cakapkan. Aku juga tak suka bulldoze tanpa aku mengetahui apa risikonya. Sebab tu la bila dia suruh buat apa-apa aku akan cakap I am learning and still learning. It is not that I am doubting myself, it just that I know the extent of my capability. 

But most of the things my boss said memang ada juga kebenarannya. I'm taking forever to learn. Aku pun rasa aku sangat-sangat lembab sekarang ni. Memang lemau semacam je rasa. Aku syak la kan, bukan setakat kaki aku yang disable sementara, otak aku pun turut disable sementara jugak kot. Susah betul nak faham sesuatu konsep. Menganga-nganga aku nak menjawab pop quiz dari bos. Dia tanya apa tu LRIC nasib baik aku tak menyanyi untuk demonstrate apa tu lirik! Ataupun maybe termakan semut banyak kot. Dahla rumah aku ni sekarang banyak benau semutnya, air kosong pon letak sekejap penuh dihurung semut.

Dah, aku nak sambung buat translation yang sepatutnya due minggu lepas. Nanti pagi aku nak jadi zombie pegi ofis lepas dua tiga hari tak cukup tido. Roger n out!


No comments:

Post a Comment