Nuffnang

Monday, January 14, 2013

I Am A Cheapskate

Semalam aku whatsapp Abelyn, kawan si Diana Green Apple yang sekarang ada kat Rome since ari tu si Diana ada war-warkan kat blog dia pasal sale handbag branded kat sana. Aku selalu dengar orang kata kalau beli branded handbag kat sana sangat murah, especially kalau ada sale. So aku pon menggelitis la nak jugak la kan, di samping nak beli hadiah besday En Hubby sekali. Wallet yang dia guna sekarang memang dah hazab, maklumlah wallet tu sebaya dengan 8 tahun perkahwinan kitorang sebab tu lah wallet yg letak atas dulang hantaran dulu. Kiranya kalau kira berdasarkan umur wallet, wallet dia tu dah kira boleh jadi nenek kebayan dah.

So aku pon tanya la si Abelyn sama ada boleh mintak tolong dia belikan. Aku ni memang buta barangan branded, bila Abelyn tanya nak jenama apa aku dah tak tahu jenama apa yg bagus dan yang penting murah la kan. Nak sebut LV sah-sah lah kan takkan terjangkau dek poket aku.

Dah aku dok terkial-kial nak menjawab so si Abelyn tanya berapa bajet aku. So aku cakap la bajet aku RM1k. Aku rasa macam tinggi gila dah  bajet aku tu. Tup tup si Abelyn cakap mana ada RM1k, semua tu high end brand, paling murah pun RM4k!

Panggg! Hantuk kepala kat dinding sat!

Nasib baik si Abelyn tu takde kat depan aku, kalau tak kompom dia nampak muka aku dah bertukar jadi jingga sebab malu. Muahahahaha, mek buta brands dek non! Nasib baik masa dia tanya nak suruh beli jenama apa aku tak cakap belikan Coach (sebab aku tahu tu murah), kalau tak double kemaluan malu sebab menyuruh dia membeli jenama Amerika di bumi Itali.

Kesimpulannya, pakai je la Bonia buatan Malaysia. :)

No comments:

Post a Comment